KARA DLA DROGERII ZA REKLAMĘ Z WYROBAMI MEDYCZNYMI

Avatar By on 23 września 2019 0 91 Views

Jedna z aptek połączonych z częścią drogeryjną na długo zapamięta ulotkę reklamową, za pośrednictwem której oferowała wyroby medyczne. W ocenie Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Katowicach – działanie jakiego dopuściła się spółka jest naruszeniem przepisów ustawy Prawo farmaceutyczne.

Jedna z aptek połączonych z częścią drogeryjną na długo zapamięta ulotkę reklamową, za pośrednictwem której oferowała wyroby medyczne. W ocenie Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Katowicach – działanie jakiego dopuściła się spółka jest naruszeniem przepisów ustawy Prawo farmaceutyczne.

Zasądzona przez Śląski WIF kara finansowa wyniosła 500 zł i wymierzona została za prowadzenie reklamy internetowego sklepu drogeryjnego, która de facto odnosiła się do wyrobów medycznych. Zdaniem WIF czterostronnicowa ulotka, w której umieszczono między innymi zdjęcia produktów wraz z ich ceną, naruszała art. 94a ust.1a ustawy Prawo farmaceutyczne tj. stanowiła zabronioną formę reklamy placówek obrotu pozaaptecznego. Na kwestię tą zwrócił uwagę GIF, gdyż pierwotnie sprawa przedsiębiorcy, która trafiła do wyższej instancji i dotyczyła zakazu reklamy aptek – przedsiębiorca jednocześnie prowadził aptekę i ulotka miała stanowić połączoną formę promocji obu punktów sprzedaży. Ostatecznie ponownie wszczęte przez Śląski WIF postępowanie doprowadziło do stwierdzenia naruszenia prawa i wymierzenia kary finansowej.

Jak podkreślono w uzasadnieniu wymierzona kara ma stanowić przestrogę dla innych przedsiębiorców. „Wymierzona stronie kara pieniężna jest, zdaniem Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, adekwatna do stopnia dokonanego naruszenia zakazu prowadzenia reklamy aptek i ich działalności”- czytamy w uzasadnieniu.